Ak sa pozriete do horného pravého rohu na našej stránke, kde visia "countdowny", tak uvidíte na tom "pohoďáckom" číselko 126!!! V porovnaní so sumou dní, ktorá na ňom svietila, keď som ho sem dal, čo bolo cez 220 dní(!!!), je neklamným znakom toho, že leto a s ním spojený tento festival, sa nezadržateľne blížia.. Už aby to bolo :)

Sharon Jones & the Dap-Kings sú funk/soulová kapela. Sú označovaní ako "hrot kopije" hnutia hudobníkov, ktorí sa snažia zachytiť podstatu, esenciu, zvuk, atmosféru, ako chcete, funk/soulu na svojom vrchole medzi ´60. a ´70. rokmi minulého storočia. A môžem vám všetkým povedať, že im to set-sakramentsky ide.

Určitá časť ich "soundu" je vďaka tomu, že sa vyhýbajú moderným digitálnym metódam nahrávania a používajú starý dobrý "analóg", čiže analógovú metódu nahrávania zvukového záznamu. Ďalšou pikoškou, a ďalším faktorom, prečo je ich zvuk taký aký je, je to, že používajú len nástroje, ktoré boli vyrobené resp. vyvinuté do konca sedemdesiatych rokov.

Sharon Jones sa narodila v roku 1956 v štáte Georgia a krátko na to sa presťahovali do Brooklynu. Jej kariéra začala podobne ako mnohým rythm-bluesových zabávačov.. tipnite si kde ???... kto si tipol, že v kostole, tak tipol správne :) Keď vyrástla, začala spievať s rôznymi miestnymi funkovými kapelami. Neskôr sa tiež dostala k nahrávaniu, ale jej hlas bol však anonymný (niektoré jej nahrávky sa často mylne pripisovali Lafaye Jones). Hehe, musím ešte podotknúť, že ak by ste mali možnosť si prečítať jej životopis, špeciálne sekciu pracovných skúseností, tak by ste odpadli.. Táto dáma toho preskákala skutočne mnoho.. Len na ilustráciu poviem, že pracovala aj ako dozorkyňa v New Yorskej notoricky známej väznici Riker’s Island. Aby toho nebolo málo, tak tiež ako ozbrojená stráž pre pancierové auto vo Wells Fargo Bank..

Ale poďme späť k hudbe. Viem, že niektorým lichvám tento štýl nič moc nepovie, ale ja osobne, som obrovský fanúšik týchto starých žánrov a podobných "vychytávok". A poviem vám, ak si vypočujete pár pesničiek od tejto "tety", samy začnete, tak ako ja, rozmýšľať, prečo sa žiadna ich pesnička neobjavila v PULP FICTION :)

V tejto chvíli mám už napočúvané 2 albumy, konkrétne Naturally(2005) a 100 Days, 100 Nights(2007), no a veru ma nenechali chladným.. K čomu by som ten pocit prirovnal... Haahaaaaa už viem, citát z pohoďáckej stránky, ktorý to vystihuje skutočne presne,sám by som to lepšie nevystihol, citujem:

"Keď počúvate Sharon Jones & The Dap-Kings, tak sa aj v škodovke prechádzajúc Cíferom, cítite ako v Cadillacu v Chicagu." :-D

Na záver len toľko, že viac informácií môžete získať na stránkach myspace alebo last.fm, kde je možné si vypočuť jej úchvatné "songy" a pozrieť nejaké video..
K K

No a samozrejme nejaké videjko na záver



Znova by som vás chcel vyzvať k pomoci a spolupráci na tejto rubrike.. Stačí k tomu skutočne len málo, najlepšie vlastný názor.. Ak sa vám zapáčila nejaká kapela NIE LEN na Pohode ale povedzme aj na MINIKVASE napíšte o nich!!!

2 Responses so far.

  1. Majčo says:

    je to fakt šupa... fičím si na tom :-))) treba určite vypočuť.. odporúčam album 100 days 100 nights..

  2. tepero says:

    pripomina mi to songy s mafie :D

Leave a Reply