Dnes je to presne 35 dní, ktoré nás delia od začiatku Pohody. Tiež to však znamená, že do 15. júla, čo je posledná streda pred festivalom, si stihneme predstaviť už len 6 kapiel. A ak som dobre rátal, tak na trenčianskom letisku tento rok budeme môcť za 3 dni vidieť dokopy viac ako 120 čisto hudobných vystúpení (nie interpretov a tak isto som nerátal rozhovory, divadlá a ostatné podujatia), čo by sa dalo teda preložiť ako „času málo a interpretov veľa“. Preto je teraz veľmi ťažké vybrať z toľkých mien iba 6...

Už dávnejšie mi padla táto kapela do oka. Hlavne kvôli tomu názvu :-), ktorý je skutočne neobyčajný. Ako som sa dočítal, tak je to len taká hra s menom herca – Dan Aykroyd. Pridajte medzi ne 4-krát „na“ a máte názov prvej zo šiestich kapiel, „Dananananaykroyd“. Ale skutočne som sa nikde nedozvedel prečo akurát Dan Aykroyd, hmmm...

Táto bláznivá formácia pochádza zo škótskeho mesta Glasgow. No, a tu prichádzam k tomu, akým štýlom pomenovať to, čo hrajú. Samy o sebe hovoria, že hrajú fight pop, niekde nájdete napísané, že hrajú indie-rock a inde, že hrajú punk... Niektoré piesne sú rock-ové, iné zasa grunge-ové (skutočne tam nájdete prvky grunge, najmä sú inšpirovaní Nirvanou, hlavne kratučké sóla sú čisto „kurtovské“) a nakoniec piesne, ktoré sú totálna punk-ová nakladačka:-). Môžete si vybrať, pretože si myslím, že hrajú zo všetkého trochu a zrejme preto má ich hudba neskutočný náboj a pri počúvaní cítite príliv energie.

Skupina je pomerne mladá a zatiaľ stihli vydať 4 single v 3 rôznych vydavateľstvách , ten prvý v roku 2006 s názvom „Totally Bone“, ďalej jedno „EP“ no a ich prvý album „Hey Everyone!“ uzrel svetlo sveta len 6 apríla tohto roku, a v tejto chvíli som ho akurát druhýkrát dopočúval. Paráda! Skoro som začal skákať po izbe :-DDD... Skupina sa skladá so šiestich umelcov, ktorých tu nebudem menovať, pretože to aj tak nemá význam. Zaujímavým faktom je to, že za svoj pomerne krátky čas sa vystriedalo v skupine dosť ľudí.

Treba ešte spomenúť, že nedávno sprevádzali Kaiser Chiefs na ich európskom turné, kde im robili predskokana. Na záver len vrelo odporučím pozrieť skladbu na videu „Black Wax“ a tak isto sa oplatí stiahnuť si ch album „Hey Everyone!“, pretože na Pohode budú hrať piesne určite len z neho (keďže iný nemajú:-)). Užívajte...
Tu je link: http://rapidshare.com/files/218105219/Dananananaykroyd-Hey_Everyone-2009-DV8.rar

2 Responses so far.

  1. Majčo says:

    tá pesničkaBLACK WAX sa mi neskutočne páči

  2. Anonymous says:

    dlho som rozmýšlal ktorú skupinu mi pripomínajú a už som na to došiel... kto si ich ešte pamatá z čias offspringu ?? :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Hx2UagBZaQY&feature=related

    Pedro

Leave a Reply